صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 15495
تعداد نوشته ها : 50
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
اینتل [از تکنولوژی تازه‌ای پرده برداری کرد که کاربران را قادر می سازد از راه دور رایانه های خود را روشن کرده و به اسناد تجاری و فایل‌های صوتی خود دسترسی پیدا نمایند. اینتل ضمن انتشار جزئیات مربوط به این تکنولوژی جدید که از قضا در مصرف انرژی نیز بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از تکنولوژی قبلی است، آن را “زنگ خطری برای PC ها” عنوان کرده است.
در همین رابطه شرکت اینتل و سازنده این تکنولوژی می‌گوید: تکنولوژی Remote Wake این شرکت به مادِربوردهای اینتل اضافه خواهد شد.
Remote Wake رایانه‌های خانگی را قادر خواهد ساخت با انجام یک تماس تلفنی VoIP call، از حالت Sleep mode خارج شده و به کاربران از راه دور امکان دسترسی به: برنامه‌های زنده تلویزونی، فایل های عکس، فیلم و موسیقی از طریق CyberLink Corp که برای استفاده از همین تکنولوژی جدید برنامه ریزی شده است، را می‌دهد.
“دن اولدز” (Dan Olds)، از تحلیل‌گران شرکت گروه مشاورین گابریل (Gabriel Consulting Group)، در این باره می گوید: این تکنولوژی و پیشرفت ناشی از آن، حاصل سال‌ها تجربه‌اندوزی در دنیای سِرورها است.
در سِرورها، شما چیزی دارید بنام service processor که همیشه فعال بوده و می‌تواند کاری همچون کار ناظم سیستم را انجام دهد؛ یعنی انجام راه‌اندازی مجدد(reboot) و امکانات عیب شناسی(diagnostic). بدین ترتیب دسترسی از راه دور (remote access) برای رایانه‌های خانگی شما تکمیل شده است. شما از هم اکنون می‌توانید شروع کنید اما، رایانه‌های شما باید به طور تمام وقت روشن باشند؛ حالت sleep mode نمی‌تواند فعالیت‌های از راه دور را به خوبی پشتیبانی کند.”
اینتل در ادامه افزوده است: در این تکنولوژی تجهیزات رایانه‌ای از نظر انرژی نیز کاراتر از زمانی هستند که PCها در حالت sleep mode قرار داشتند.
آلیس اچ چِنج” (Alice H. Change) مدیران اجرایی CyberLink در این باره طی بیانیه ای اظهار داشت: این تکنولوژی، کاربران را همچنین قادر می‌سازد تا همزمان با دسترسی راحت به فایل‌های خود ، میزان اتلاف انرژی را نیز کاهش دهند.”
شرکت Jajah Inc که یک سازنده تجهیزات تلفنی سیار است نیز در سایت اینترنتی خود آورده است که تصمیم دارد از این تکنولوژی شرکت اینتل، به طور اساسی و پایه‌ای در ساختار محصولات خود استفاده کند.

دسته ها :
پنج شنبه نوزدهم 6 1388
X